Савети педагога

МОТИВАЦИЈА ЗА УЧЕЊЕ

Многи родитељи налазе се у ситуацији да њихови савети и примери како се учи не допиру до њихове деце.Зато смо припремили савете који ће Вам помоћи да се ухватите у коштац са овим проблемом.

Као прво, добро је знати прави узрок зашто  ваше дете нема вољу за учењем.Свако је дете другачије и оно што једно мотивише, не мора и друго.

Неки од уобичајених узрока аверзије према учењу и пада мотивације су:

* ПОБУНА ПРОТИВ СИСТЕМА-деца нису наивна, и она схватају да већина школског градива није потребна у животу те да оцене и високо образовање нису гаранција за успех и срећу.Имају примере у у својој околини да високообразовани људи свеједно тешко живе.

*ЗАСТАРЕЛЕ ТЕХНИКЕ ПОДУЧАВАЊА-школе не иду у корак са модерним технологијама па је деци, која су навикла да свакодневно буду стимулисана визуелним и аудио ефектима холивудске продукције и рачунарских игрица,застарело преношење знања и информација предосадно и дестимулативно.

*ПОБУНА ПРОТИВ РАОДИТЕЉА-може се десити да Вам се дете свесно или несвесно свети због нечега.Знајући да Вам је битно да учи и има добре оцене, користи то као начин да вам се освети због нечега што сте му се замерили.

*ЖРТВА ЈЕ МОБИНГА У ШКОЛИ-било од стране деце или наставника.

*ЛОШЕ ДРУШТВО

*НЕСРЕћНА ЉУБАВ

*ПУБЕРТЕТСКЕ МУШИЦЕ

*ЛЕЊОСТ

*НЕЗАИНТЕРЕСОВАНОСТ ЗА ОДРЕЂЕНИ ПРЕДМЕТ ИЛИ ГРАДИВО

*ПРОБЛЕМИ СА КОНЦЕНТРАЦИЈОМ

*ПРЕОПТЕРЕЋЕЊЕ

Наглашавамо да проналажење узрока користи само за проналажење најбољег начина за решавање овог проблема.Узрок пада мотивације и аверзије према учењу не сме никада да буде изговор или оправдање.Учити је потребно , и то цео живот.Зато је потребно помоћи деци да од малих ногу схвате да је учење предуслов за срећан и успешан живот, и да се не учи само у школи за оцене.Оног тренутка кад почнемо“оправдавати своје дете“ одређеним животним околностима, ми га учимо да ће данас-сутра на послу, у друштву,у браку, било где, сви имати разумевања за његове лоше дане, несрећну заљубљеност и сл.Много је боље да га Ви учите одговорности , него сам живот.Развијање осећаја одговорности је један  од најјачих адута кад се ради о мотивацији за учење и похађању наставе.

Никако не присиљавати децу на учење ,него треба пронаћи начин да их мотивишемо, приволимо и заинтересујемо за учење.

*НЕ ПИШИТЕ ЗАДАТКЕ УМЕСТОСВОГ ДЕТЕТА-тако чините више штете него користи.Када детету нешто није јасно потребно је да му пружите подршку,да га упутите како да реши проблем, али самостално.Дете ће на тај начин имати већи осећај успеха и самопоуздања.Боље је да, ако треба, падне годину и научи се одговорности, него да научи да ћете ви  за њега подметати леђа и преузимати одговорност.Пустите га да плати цену свог нерада.

Ако приметите да је аверзија према учењу везана са побуном против ауторитета, објасните свом детету да може да победи систем само тако да буде бољи, да се мора наоружати знањем, вештинама и врлинама.Зато нека учи због себе,а не због других нити због оцена.

Ако је аверзија према учењу везана уз побуну против родитеља, једно  од могућих решења је да се пронађе алтеративни узор-пронаћи неког у широј породици или од пријатеља у кога дете има поверења да га убеди у добробит учења .

Ако је аверзија према учењу везана за мобинг који се дешава у школи ,потражите помоћ педагога.

Ако је у питању лењост, понекад је довољно увести строгоћу.Не знам какви сте ви, али многи родитељи чине својој деци медвеђу услугу кад им превише попуштају.Уведите мере које  ће их натерати да уче.Нека деца боље реагују на забране,а нека на награде.Битно је да знате шта боље делује на ваше дете.Наградите дете или га научите да се награђује само за уложени труд.Ако треба да се казни ,забраните му ствари које воли док не поправи оцене.Битно је држати се тога и не попуштати.Молим вас без батина.Ако је дете наређало јединице, запретите му нечим,рецимо да ћете га пребацити у другу школу.

Прикажите учење као такмичење-Пронађите друга који је сличних капацитета као ваше дете и упоређујте их редовно како би ваше дете добило мотивацију да покаже да је боље од њега.

Најважније је да се учење претвори у уживање.А то ћете постићи тако што ћете им помоћи да пронађу најбољи и најзабавнији начин учења,као што је учење са другом, путем слика,уз слушање радија или у потпуној тишини.Важно је да дете пронађе властити стил учења према томе да ли је  визуелни, аудио или моторични тип.

САВЕТИ КАКО СЕ РАДИ  КОНТРОЛНИ ЗАДАТАК

*ПРОЧИТАЈ СВА УПУТСТВА ДВА ПУТА.

*ПОДВУЦИ НАЈВАЖНИЈЕ РЕЧИ.

*ПРОЧИТАЈ СВА ВАЖНА УПУТСТВА ИЗ ТАБЕЛА,СЛИКА,ГРАФИКОНА И МАПА.

*АКО НЕКУ РЕЧ НЕ РАЗУМЕШ, ПРОЧИТАЈ ЦЕЛУ РЕЧЕНИЦУ И ЗАПИТАЈ СЕ :КОЈЕ БИ БИЛО ЗНАЧЕЊЕ ТЕ РЕЧИ?

*ОБЕЛЕЖИ СВАКО ПИТАЊЕ КОЈЕ ТИ ЈЕ ТЕШКО,ПРЕСКОЧИ ГА,ПА СЕ ВРАТИ НА ТО ПИТАЊЕ КАД ЗАВРШИШ СА ОСТАЛИМ ЗАДАЦИМА.

*АКО НИСИ СИГУРАН КОЈИ ОДГОВОР ЈЕ ТАЧАН,РАЗМИСЛИ И НАПИШИ НАЈЛОГИЧНИЈИ ОДГОВОР КОЈИ МОЖЕШ ДА СМИСЛИШ.НЕМОЈ ДА ОСТАВИШ НИ ЈЕДНО ПИТАЊЕ БЕЗ ОДГОВОРА.

*АКО ЗАВРШИШ РАНИЈЕ, ПОНОВО ПРОЧИТАЈ СВАКО ПИТАЊЕ ДА БИ СЕ УВЕРИО ДА СИ ДАО ПОТПУН ОДГОВОР.

А-ПРОВЕРИ ДА ЛИ СИ: ПРЕ КОНТРОЛНОГ

1.Обнављао градиво .

2.Замолио родитеље да ти помогну у обнављању градива.

3.Добро се наспавао .

4.Доручковао.

5.Понео у школу све што ти треба за контролни задатак.

6.Мислио позитивно.

Б-ПРОВЕРИ ДА ЛИ СИ:ЗА ВРЕМЕ КОНТРОЛНОГ

1.Пажљиво прочитао и следио упутства ?

2.Сам себе охрабривао?

3.Добро искористио време?

4.Завршио контролни задатак на време?

5.Својски се трудио око сваког питања?

6. Конценрисао на контролни задатак.

7.Разумео упутства.

8.Разумео питања на контролном задатку?

9.Имао довољно време да урадиш контролни задатак?

10.Пажљиво проверио како си урадио контролни задатак?

DESET PAMETNIH SAVETA ZA UČENJE

1.PODVUCI NAJVAŽNIJE REČI:

Pročitaj beleške još jednom i podvuci najvažnije reči.

2.NAPRAVI ŠEMU NAJVAŽNIJIH REČI:

Napravi šemu reči za svaku lekciju.

3.NAPRAVI KARTICE

Napravi kartice za najvažnije reči i crteže.

4.POSTAVI PITANJA:

Smisli pitanja za svaku lekciju.Svako pitanje postavi na bar tri različita načina.

5.IGRAJ SE KVIZA:

Neka ključne reči iz lekcije budu odgovori i onda smišljaj pitanja za svaki taj odgovor.

6.PREGLEDAJ VEŽBANJA:

Pregledaj sva vežbanja i zadatke iz lekcije.Onda pokrij odgovore i ponovi ih.Promeni nešto u zadacima i ponovo ih reši.

7.VEŽBAJ CRTANJE:

Nacrtaj sve dijagrame iz lekcije.Obeleži sve delove crteža i objasni dijagram.

8.SASTAVI KONTROLNI ZADATAK:

Napravi pitanja za kontrolni zadatak.

9.BUDI NASTAVNIK:

Pokušaj da ispredaješ lekciju nekome.

Постави коментар

Постави коментар

Блог на WordPress.com.